Desplega cada menú per veure'n l'explicació

  • Miniatura de l'anvers de factura de gas natural
  • Miniatura del revers de factura de gas natural

Anvers factura

Anvers de factura de gas natural Revers de factura de gas natural
  • Cantó superior esquerre: Nom de la societat del Grup Iberdrola que emet la factura. Pot ser IBERDROLA CLIENTES, SAU o IBERDROLA COMERCIALIZACIÓN DE ÚLTIMO RECURSO, SAU.

    Cantó superior dret: referència al tipus de factura (electricitat, gas…).

    Període de facturació: dates d'inici i fi del període facturat.

    Número de factura Cada factura que reps porta assignat un codi diferent que la identifica.

    Data d'emissió de factura: moment en què Iberdrola emet la factura correspondent.

    Data de càrrec: Dia en què es farà el càrrec corresponent a aquesta factura en la teva entitat bancària. En cas que tinguis contractat el servei Quota Fixa, en lloc de la data de càrrec, hi apareixerà la data de cobrament de la Quota Fixa.

    Factura amb lectura real: Tipus de lectura realitzada en cada factura. A l'exemple seria una factura real, encara que també podria ser estimada.

    Titular del contracte: Nom de la persona que figura al contracte.

    CIF: és el codi d'identificació fiscal, per tractar-se d'una persona jurídica.

    Referència contracte de subministrament: Codi que identifica el teu contracte. En fer qualsevol gestió, els nostres canals d'atenció et demanaran aquest codi per a la teva identificació.

    Quota fixa mensual per pagar: Quantitat mensual que pagues en cas d'estar subscrit al servei de Quota Fixa.

    Total import de factura: Import total, que inclou tots els conceptes que es detallen a la teva factura. Si tens contractat el servei Quota Fixa, aquesta dada serà merament informativa.

    A les dades per a l'enviament de factura hi pots trobar:

    Remite: Societat del grup Iberdrola que remite la factura. Pot ser IBERDROLA CLIENTES, S.A.U. o IBERDROLA COMERCIALIZACIÓN DE ÚLTIMO RECURSO, S.A.U. ​

    Codi de barres: referència per al tractament automatitzat dels documents per part d'Iberdrola.

    Nom i adreça de correspondència i subministrament: dades de correspondència per a l'enviament de la factura. Poden ser diferents del nom del titular del contracte i de l'adreça del subministrament que pots trobar sota aquestes dades d'enviament.

  • Et facilitem aquí un resum de l'energia, els serveis contractats i l'IVA corresponent.

    També pots comprovar l'evolució de consum a través del gràfic que apareix a la dreta del resum de facturació, en què es detalla el consum de gas natural en kWh durant els últims 13 mesos. D'aquesta manera, podràs veure l'evolució del teu consum i comparar el consum de l'últim període amb el mateix període de l'any anterior. La línia horitzontal remarcada assenyala el consum mitjà del teu contracte. Quan el consum és estimat, la barra del gràfic corresponent apareix amb ratlles.

    També et facilitem les dades sobre el teu consum mitjà en euros en el període facturat, així com en els darrers 12 mesos.

  • Us ajudem a entendre la factura: recull informació important sobre la teva facturació, per exemple, si és una factura amb Quota Fixa, et recordarem que tens contractat el servei de Quota Fixa i en què consisteix. També t'avisarem en aquest apartat quan es produeixin fets rellevants que afectin la teva factura, com, per exemple, un canvi en els preus d'energia o serveis.

    A més, a la part final, trobaràs missatges sobre els avantatges que podràs obtenir amb els diferents serveis que t'ofereix Iberdrola.

    Segells de qualitat:

    • AENOR: segell de certificació del sistema de gestió de la qualitat d'Iberdrola, a través de l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR), que és una entitat privada sense finalitats lucratives. Aquesta certificació acredita que el Sistema de Qualitat adoptat per Iberdrola és conforme amb les exigències imposades en la NORMA UNE-EN ISO 9001.

    • ARBITRAJE DE CONSUM: IBERDROLA COMERCIALIZACIÓN DE ÚLTIMO RECURSO, S.A.U. i IBERDROLA CLIENTES, S.A.U. s'han adherit al Sistema Arbitral de consum per a la resolució de conflictes. Per això, en cas que presentis una reclamació a i no hagis obtingut una resposta satisfactòria en el termini de 30 dies, podràs remetre-la a la Junta Arbitral corresponent, per als supòsits en què Iberdrola s'hagi sotmès al dit arbitratge. Més informació en l'Apartat Reclamacions.

    • PEFC: certifica que el paper utilitzat per a les factures procedeix de boscos gestionats de manera sostenible i fonts controlades.

  • Miniatura de l'anvers de factura de gas natural
  • Miniatura del revers de factura de gas natural

Revers factura

Revers de factura de gas natural Revers de factura de gas natural
  • Informació necessària per a conèixer les característiques i dades del teu subministrament d'energia, així com les dades de pagament.

    Aparell de mesurament: amb el codi que identifica el teu aparell de mesura o comptador.

    Referència contracte de subministrament: codi que identifica el teu contracte. En fer qualsevol gestió, els nostres canals d'atenció et demanaran aquest codi per a la teva identificació.

    Número de contracte d'accés: referència del contracte de subministrament amb l'empresa distribuïdora.

    Identificació punt de subministrament (CUPS): el codi universal de punt de subministrament identifica el punt de subministrament davant de qualsevol empresa distribuïdora o comercialitzadora. És com el DNI del subministrament.

    Forma de pagament: mètode de pagament seleccionat per al pagament de les teves factures. En la majoria dels casos, es fa mitjançant domiciliació bancària. Quan el pagament no estigui domiciliat, apareixerà un codi de barres a l'anvers de la factura i hauràs de fer el pagament en entitats bancàries concertades presentant la mateixa factura.

    Dades de l'entitat, IBAN, BIC i codi de mandat: on es domicilien els pagaments. Els últims dígits de l'IBAN s'amaguen per assegurar la confidencialitat de les teves dades bancàries.

    Peatge d'accés a la xarxa (ATX): peatge corresponent del teu punt de subministrament per accedir a la xarxa.

    Preus dels peatges: preus que s'apliquen al peatge.

    Durada de contracte: data en què finalitza el contracte i en què, per tant, es renovaria o rescindiria. La renovació es produeix de manera automàtica, així que no t'has de preocupar de res.

    Adreça fiscal: domicili registrat davant l'Administració pública en matèria tributària.

  • Et detallem el desglossament de l'energia i els serveis facturats:

    ENERGIA

    Engloba conceptes relacionats amb el subministrament d'energia.

    Terme fix mensual: és l'import que pagues per tenir disponibilitat del servei al teu domicili. El seu preu va en funció de la tarifa que tinguis contractada (determinada pel teu consum anual).

    Consum facturat: és l'import del consum que has realitzat durant el període facturat. S'obté multiplicant el consum d'aquest període (kWh) pel preu del kWh.

    Descomptes: s'indica l'estalvi obtingut en cas que correspongui.

    SERVEIS I ALTRES CONCEPTES

    Engloba conceptes relacionats amb altres serveis, addicionals a l'energia, si s'han contractat.

    Lloguer equips de mesura: es calcula multiplicant el nombre de dies del període de facturació pel preu del lloguer del comptador, tret que el comptador sigui propietat del client (en aquest cas, no es factura). El seu preu està regulat per l'Administració.

    Hi poden aparèixer altres tipus de serveis, com ara el Servei Assistència Pimes, en cas que els hagis contractat. Per calcular-ne l'import, es multiplica el període de facturació pel preu mensual del servei. També hi poden aparèixer descomptes, si correspon aplicar-los.

    TOTAL ENERGIA, SERVEIS I ALTRES CONCEPTES

    Recull l'import total per facturar d'energia, serveis i altres conceptes detallats als apartats anteriors. Sobre aquest import s'afegeix l'IVA.

    IVA (impost sobre el valor afegit): S'aplica el tipus vigent sobre la suma de tots els conceptes anteriors. En el cas de les Canàries, s'aplicaria l'IGIC al tipus vigent i en el cas de Ceuta i Melilla, l'IPSI al tipus vigent.

    • Total import factura: és l'import final de factura que s'ha de pagar

    A vegades pot aparèixer més d'una línia en la facturació sobre un mateix concepte. Es produeix quan dins del mateix període de facturació s'ha produït un canvi en els preus per aplicar.

    A continuació del detall de facturació, trobaràs l'apartat "Coneixeu al detall el vostre consum". S'hi detallen les lectures anterior i actual del comptador, així com les seves dates corresponents.En el cas del gas natural, el consum es mesura en metres cúbics (1 m3 = 1.000 litres).

    En restar la lectura actual menys la lectura anterior, s'obté el consum de gas natural en metres cúbics realitzat en el període recollit a la teva factura. Per facturar aquests m³, cal convertir-los a energia consumida en quilowatts/hora (kWh). Per a això, s'utilitzen el factor de correcció i el poder calorífic superior (PCS), els valors del qual els estableixen ENAGAS i el BOE.

    Aquest consum en kWh és el mateix que es recull al detall de facturació, en consum facturat. Hi pot haver diferents tipus de lectura:
    • La lectura real és el valor llegit per la teva empresa distribuïdora al comptador del teu subministrament en la data corresponent.
    • La lectura estimada és un valor que l'empresa distribuïdora calcula prenent com a base els consums històrics i segons una fórmula reglamentada pel Ministeri d'Indústria.

    Recorda que tens l'opció d'autolectura, és a dir, pots facilitar tu mateix la lectura del teu comptador al Telèfon d'atenció al client 900 225 235 o a La meva Àrea Client perquè s'inclogui a la factura següent.

  • A l'apartat "Informació útil" es recull informació addicional relacionada amb diferents temes d'importància i utilitat per a tu.

  • Et detallem les diferents maneres de contacte amb Iberdrola:

    Atenció al Client 24 hores: per fer qualsevol consulta o sol·licitar informació a través del 900 225 235.

    Servei d'Assistència Tècnica: si tens qualsevol incidència relacionada amb els diferents serveis contractats amb Iberdrola, diferents del subministrament energètic, t'oferim un telèfon d'atenció exclusiva amb agents especialitzats.

    Atenció d'Avaries de Xarxa: telèfon específic per notificar avaries i urgències relacionades amb la xarxa.

    Punts d'Atenció: A la factura te n'indiquem els dos més pròxims al teu domicili o pots buscar altres Punts d'Atenció.

    El nostre web: a través de la Bústia de consultes.

    Xarxes socials: I també ens pots seguir a www.twitter.com/TuIberdrola i a www.facebook.com/IberdrolaClientes.