Factura de Gas
Entendre la factura, ara més fàcil que mai
Desplega cada menú per veure'n l'explicació
-
Cantonada superior esquerra: Nom de la societat del Grup Iberdrola que emet la factura. Pot ser IBERDROLA CLIENTES, S.A.U. o IBERDROLA COMERCIALIZACIíN DE íLTIMO RECURSO, S.A.U.
Cantonada superior dreta: Referència al tipus de factura (electricitat, gas...).
Període facturació Dates corresponents a l'inici i la fi del període facturat.
Número de factura: Cada factura que reps porta assignat un codi diferent que la identifica.
Data emissió de factura Moment en què Iberdrola emet la factura corresponent.
Data de càrrec: dia en què es fa el càrrec corresponent a aquesta factura en la teva entitat bancària. En cas que tinguis contractat el servei Quota Fixa, en lloc de la data de càrrec, apareixerà la data de cobrament de la quota fixa.
Factura amb lectura real: Tipus de lectura realitzada amb cada factura. A l'exemple seria una factura real, encara que també podria ser estimada.
Titular del contracte: Nom de la persona que figura al contracte.
CIF: és el codi d'identificació fiscal, per tractar-se d'una persona jurídica.
Referència del contracte subministrament Codi que identifica el teu contracte. En fer qualsevol gestió, els nostres canals d'atenció et demanaran aquest codi per a la teva identificació.
Quota fixa mensual a pagar: Quantitat mensual que pagues si estàs subscrit al servei de Quota Fixa.
Total import de factura: Import total, que inclou tots els conceptes que es detallen a la factura. Si tens contractat el servei de Quota Fixa, aquesta dada serà merament informativa.
A les dades per a l'enviament de factura hi pots trobar:
Remitent: societat del Grup Iberdrola que remet la factura. Pot ser IBERDROLA CLIENTES, S.A.U. o IBERDROLA COMERCIALIZACIíN DE íLTIMO RECURSO, S.A.U.
Codi de barres: Referència per al tractament automatitzat dels documents per part d'Iberdrola.
Nom i adreça de correspondència i subministrament: Dades de correspondència per a l'enviament de la factura. Poden ser diferents del nom del titular del contracte i de l'adreça del subministrament que pots trobar sota aquestes dades d'enviament.
-
Et facilitem aquí un resum de la facturació de l'energia, els serveis contractats i l'IVA corresponent.
També podeu comprovar l'evolució de consum a través del gràfic que apareix a la dreta del resum de facturació, on es detalla el consum de gas natural en kWh durant els darrers 13 mesos. D'aquesta manera, podràs veure l'evolució del teu consum i comparar el consum de l'últim període amb el mateix període de l'any anterior. La línia horitzontal remarcada assenyala el consum mitjà del teu contracte. Quan el consum és estimat, la barra del gràfic corresponent apareixerà amb ratlles.
També et facilitem les dades sobre el teu consum mitjà en euros en el període facturat, així com en els darrers 12 mesos.
-
T'ajudem a entendre la teva factura: recull informació important sobre la teva facturació, per exemple, si és una factura amb Quota Fixa, et recordarem que tens contractat el servei de Quota Fixa i en què consisteix. També t'avisarem en aquest apartat quan es produeixin fets rellevants que afectin la teva factura, com, per exemple, un canvi en els preus d'energia o serveis.
A més, a la part final, trobaràs missatges sobre els avantatges que podràs obtenir amb els diferents serveis que t'ofereix Iberdrola.
Segells de qualitat:
AENOR: segell de certificació del sistema de gestió de la qualitat d'Iberdrola, a través de l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR), que és una entitat privada sense finalitats lucratives. Aquesta certificació acredita que el Sistema de Qualitat adoptat per Iberdrola és conforme amb les exigències imposades en la norma UNE-EN ISO 9001.
⢠ARBITRATGE DE CONSUM: IBERDROLA COMERCIALIZACIÓN DE ÚLTIMO RECURSO, SAU/IBERDROLA CLIENTES SAU], s’ha adherit al Sistema Arbitral de Consum per a la resolució de conflictes. Si s’interposa una reclamació i no tens resposta satisfactòria en un termini de 30 días podràs presentar la reclamació a la Junta Arbitral correspondent per als supòsits per als quals Iberdrola s'hagi sotmès a aquest arbitratge. Més informació en l'apartatReclamacions.
⢠PEFC: certifica que el paper utilitzat per a les factures procedeix de boscos gestionats de manera sostenible i fonts controlades.
-
Informació necessària per a conèixer les característiques i dades del teu subministrament d'energia, així com les dades de pagament.
Aparell de mesurament: amb el codi que identifica el teu aparell de mesura o comptador.
Referència del contracte subministrament Codi que identifica el teu contracte. En fer qualsevol gestió, els nostres canals d'atenció et demanaran aquest codi per a la teva identificació.
Número de contracte d'accés: referència del contracte de subministrament amb l'empresa distribuïdora.
Identificació punt de subministrament (CUPS): el Codi Universal de Punt de Subministrament identifica el punt de subministrament davant de qualsevol empresa distribuïdora o comercialitzadora. És com el DNI del subministrament.
Forma de pagament: mètode de pagament seleccionat per al pagament de les teves factures. En la majoria de casos el pagament es farà mitjançant domiciliació al compte bancari. Quan el pagament no estigui domiciliat apareixerà un codi de barres a l'anvers de la factura. En aquest cas, el pagament l'has de fer en entitats bancàries concertades presentant la mateixa factura.
Dades de l'entitat, IBAN, BIC i codi de mandat on es domicilien els pagaments. Els últims dígits de l'IBAN s'oculten per assegurar la confidencialitat de les teves dades bancàries.
Peatge d'accés a la xarxa (ATR): peatge corresponent al teu punt de subministrament per accedir a la xarxa.
Preus dels peatges: preus que s'apliquen al peatge.
Durada del contracte: data en què finalitza el contracte i en què, per tant, es renovaria o rescindiria. La renovació es produeix de manera automàtica, així que no t'has de preocupar de res.
Adreça fiscal: domicili registrat davant l'Administració pública en matèria tributària.
-
Et detallem el desglossament de l'energia i els serveis facturats:
ENERGIA
Engloba conceptes relacionats amb el subministrament d'energia.
Terme fix mensual: és l'import que pagues per tenir disponible el servei al teu domicili. El preu va en funció de la tarifa que tinguis contractada (determinada pel teu consum anual).
Consum facturat: ´s l'import del consum que has realitzat durant el període facturat. S'obté multiplicant el consum d'aquest període (kWh) pel preu del kWh.
Descomptes: s'indica l'estalvi obtingut en cas que correspongui.
Impost sobre gas natural: És un impost sobre el gas natural que es calcula multiplicant els kWh de consum facturats per 0,00234 €/kWh, cosa que equival a 0,65 â /GJ, segons s'estableix a la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de mesures fiscals per a la sostenibilitat energètica.
SERVEIS I ALTRES CONCEPTES
Engloba conceptes relacionats amb altres serveis, addicionals a l'energia, si s'han contractat.
Lloguer equips de mesura: es calcula multiplicant el nombre de dies del període de facturació pel preu del lloguer mensual del comptador, tret que el comptador sigui propietat del client (en aquest cas, no es factura). El seu preu està regulat per l'Administració
Pot aparèixer un altre tipus de serveis, com ara el Servei Assistència a PIMES Iberdrola. El seu import es calcula multiplicant el nombre de dies del període de facturació pel preu mensual del servei, en cas que el tinguis contractat. També hi poden aparèixer descomptes, si correspon aplicar-los.
TOTAL ENERGIA SERVEIS I ALTRES CONCEPTES
Recull l'import total per facturar d'energia, serveis i altres conceptes detallats als apartats anteriors. Sobre aquest import s'afegeix l'IVA.
IVA (Impost sobre el Valor Afegit): s'aplica el tipus vigent sobre la suma dels conceptes anteriors. En el cas de les Canàries, s'aplicaria l'IGIC al tipus vigent i, en el cas de Ceuta i Melilla, l'IPSI al tipus vigent.
Total import factura: és l'import final de factura que s'ha de pagar
A vegades pot aparèixer més d'una línia en la facturació sobre un mateix concepte. Es produeix quan, dins del mateix període de facturació, s'ha produït un canvi en els preus que cal aplicar.
A continuació del detall de facturació trobaràs el detall dels teus “Consums”. Es detallen les lectures anterior i actual del comptador, així com les dates corresponents. En el cas del gas natural, el consum es mesura en metres cúbics (1 m3 = 1.000 litres).
En restar la lectura actual menys la lectura anterior, s'obté el consum de gas natural en metres cúbics realitzat en el període recollit a la teva factura. Per facturar aquests m3, cal convertir-los a energia consumida en quilowatts-hora (kWh). Per això, s'utilitzen el Factor de Correcció i el Poder Calorífic Superior (PCS), els valors dels quals són establerts per ENAGAS i el BOE.
Aquest consum en kWh és el mateix que es recull en el detall de facturació, a "Consum facturat". Hi pot haver diferents tipus de lectura:
⢠La lectura real és el valor llegit per la teva empresa distribuïdora en el comptador del teu subministrament en la data corresponent.
⢠La lectura estimada és un valor que l'empresa distribuïdora calcula prenent com a base els consums històrics i segons una fórmula establerta per reglament pel Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.Recorda que tens l'opció d'autolectura, és a dir, pots facilitar tu mateix la lectura del teu comptador al Telèfon d'atenció al client 900 225 235 o a La meva Àrea Client perquè s'inclogui a la factura següent.
-
En aquest apartat es recull informació addicional relacionada amb diferents temes d'importància i utilitat per a tu.
-
Et detallem les diferents maneres de contacte amb Iberdrola:
Atenció al client 24 hores: per fer qualsevol consulta o sol·licitar informació a través del 900 225 235.
Servei d'Assistència Tècnica: si tens qualsevol incidència relacionada amb els diferents serveis contractats amb Iberdrola, diferents del subministrament energètic, t'oferim un telèfon d'atenció exclusiva amb agents especialitzats.
Atenció d'avaries de xarxa: telèfon específic per a notificar avaries i urgències relacionades amb la xarxa.
Punts d’atenció: A la teva factura t'indiquem els dos més propers al teu domicili, o pots cercar altres Punts d'Atenció.
El nostre web: a través de la Bústia de consultes.
Xarxes socials: I també ens pots seguir a www.twitter.com/TuIberdrola i a www.facebook.com/IberdrolaClientes.
També et pot interessar